Ako cvičiť kalanetiku?

Ako cvičiť kalanetiku?

Kalanetika je špecifická, autorská forma aerobiku, ktorá môže priniesť pozoruhodné výsledky už za dva týždne. Naučte sa správne vykonávať cviky, aby ste dosiahli peknú a športovú postavu.

Kalanetika je autorská zostava cvičení, ktorú v 80. rokoch uplynulého storočia vytvorila Callan Pinckney, od ktorej mena bol program nazvaný. Callan, ktorej záležalo na fyzickej zdatnosti a vyšportovanej postave nemo s ohľadom na problémy s chrbticou, na ktoré si sťažovala už ako dieťa, vykonávať štandardné cvičenia v posilňovni ani vykonávať aeróbne cvičenia zaťažujúc kĺby. Nakoľko však túžila po peknom a zdravom vzhľade, rozhodla sa vypracovať vlastnú zostavu cvičení, vďaka ktorej si bude môcť udržiavať fyzickú zdatnosť a štíhlu postavu bez zdravotného poškodenia.

Ako sa rozhodla, tak sa jej to aj podarilo – Pinckney vytvorila program cvičení, ktorý sa stal tak populárny, že v 80. a 90. rokoch ho používali takmer všetci, ktorým záležalo na peknej postave. Program prinášal úžasné výsledky – už po niekoľkých cvičeniach boli pozorovateľné pozoruhodné výsledky – cvičenia plus racionálna strava viedli ku strate prebytočných kilogramov a pevnejšia pokožka bez celulitídy už za niekoľko týždňov. Vďaka mimoriadnej účinnosti začala kalanetika sláviť triumfy na celom svete a od okamihu vzniku dodnes získala milióny priaznivcov na celom svete.

Ako cvičiť kalanetiku? Cvičte pod dohľadom inštruktora alebo dodržiavajte zostavy nahraté na nosiči. Pre vykonávanie cvikov nepotrebujeme žiadne prístroje, iba trochu chuti a voľného priestoru v byte. Pri cvičení nezabúdajte na správny postoj a na opakovanie pohybov v poradí, aké určil inštruktor. Podmienkou pre dosiahnutie očakávaných výsledkov je vykonávanie pohybov v stanovených časových intervaloch a systém cvičenia – v počiatočnej fáze cvičte kalanetiku približne hodinu denne a postupne častosť tréningov znižujte. Po zoštíhľovacej kúre pre udržanie výsledkov cvičte už len 2 – 3 krát týždenne po 15 minút.