Najlepšie zložky pre doplnky na svalstvo

Najlepšie zložky pre doplnky na svalstvo

Ponuka doplnkov, ktoré pomáhajú v náraste svalstva je momentalne tak veľká, že aj kulturisti so skúsenosťami môžu mať problém so správnym výberom. Akým zložením sa treba riadiť?

Doplnky diéty sú neoddeliteľná časť života športovcov a kulturistov – poskytujú organizmu potrebné vyživujúce látky, ktoré pomáhajú zbaviť sa tukových buniek alebo zrýchlujú vývoj svalovej hmoty, čo pomáha v krátkom čase získať efekty tvrdej práce v posilňovni či na tréningoch. Samotný výber správneho doplnku nie je však vôbec jednoduchý ako by sa nám mohlo zdať – jeho zloženie musíme prispôsobiť nielen náš šport, ktorý trénujeme alebo cvičíme, ale aj stav nášho zdravia. Preto je najlepšie vyberať bezpečné prípravky, ktoré obsahujú jedine prírodné zložky.

Dnes si rozoberieme dve zložky, ktoré sa oplatí hľadať v obsahu doplnkov na nárast svalového tkaniva: L-arginín a maca.

 

L-arginín

L-arginín je aminokyselinou, ktorá je prirodzená v našom organizme, ale pri nesprávnej diéte a stravovaniu sa môže stať, že nám v organizme chýba – práve preto ju treba hľadať v obsahu doplnkov a užívať v bezpečných dávkach (do 6g na deň). L-arginín tiež posilňuje imunitu organizmu, zvyšuje jeho výdrž (vďaka čomu tréningy môžu byť efektívnejšie),a tiež sa zúčastňuje na zbavovaniu sa nadbytočného amoniaku v organizme, čo zabraňuje vystupovaniu ochorení u fyzicky aktívnych osób.Dodatočne stimuluje produkciu rastového hormonu a zároveň urýchluje nárast svalového tkaniva.

 

Extrakt z macy

Maca je rastlina pochádzajúca z Južnej Ameriky. Je cenným zdrojom bielkovín, množstva aminokyselín, vitamínov a minerálov. Extrakt z macy je používaný v prípravkoch dodávajúcich energiu, posilňujúcich organizmus (v tom tiež svalstvo) a tiež v prípravkoch urýchlujúcich nárast svalového objemu. Pomáha tiež v prevencii proti fyzickému preťaženiu organizmu, čo je obzvlášť dôležité pre osoby, ktoré trénujú intenzívne alebo tiež pre osoby, ktoré sa vracajú po zraneniu.