Nespavosť počas tehotenstva – čo robiť?

Nespavosť počas tehotenstva – čo robiť?

Nespavosť je choroba, ktorá s rastúcim plodom postihuje rastúci počet tehotných žien. Dôvodov pre nespavosť je mnoho, ale existujú aj spôsoby, ako si s ňou aspoň čiastočne poradiť.

Čo je príčinou nespavosti?

Prvý trimester tehotenstva je pre nastávajúce mamičky naozaj rajom, pokiaľ ide o nespavosť. V tomto čase zvyčajne nemajú najmenšie problémy so zaspávaním, a ráno sa im zvyčajne nechce vstávať za úsvitu. V nasledujúcich mesiacoch tehotenstva však každá tehotná žena musí počítať s bezsennými nocami.

Hlavným dôvodom nedostatku spánku je rastúce bruško, ktoré mamám prekáža v nájdení pohodlnej polohy v ľahu. Mnoho žien si však tiež sťažuje, že im nedovoľujú pokojne spať iné ťažkosti súvisiace s tehotenstvom. Okrem iného ide o kŕče v lýtkach, časté návštevy toalety zapríčinené tlakom maternice na močový mechúr, a o problémy s dýchaním, keď maternica tlačí na bránicu. Mnoho žien sa tiež sťažuje na zvýšenú aktivitu dieťaťa v noci. Ďalšie kopnutia sa vtedy stávajú dôvodom, prečo sa mama budí.



Ako si poradiť s nespavosťou?

Žiaľ, neexistuje žiadny zázračný recept, vďaka ktorému budeme môcť okamžite po uložení sa do postele zaspať. Môžeme sa však pripraviť samy, a rovnako si pripravíme aj miestnosť, v ktorej spíme, aby bol odpočinok v ňom príjemnejší.

Predovšetkým si zapamätáme, že spálňa je naším útočiskom, a preto by sme v nej nemali vykonávať práce spojené s papierovaním či viesť ťažké diskusie s partnerom. Než pôjdete spať, vyvetrajte miestnosť a ubezpečte sa, že teplota v nej neprekračuje 21 stupňov Celzia. Rolety a závesy musia byť zatvorené, aby nás nerušilo svetlo z ulice.

Ak to počasie dovolí, oplatí sa večer vybrať sa na krátku prechádzku, vďaka ktorej organizmu dodáme kyslík. Miesto rýchlej sprchy si môžeme dať teplý relaxačný kúpeľ, a pred zaspatím vypiť pohár medovky. Veľkým nepohodlím je, keď nevieme nájsť pohodlnú polohu, ale najlepšie je skúšať zaspať na ľavom boku, pretože táto poloha zlepšuje prietok krvi v našom organizme, a vďaka tomu sa môže uľahčiť zaspávanie.