Zadržiavanie vody v organizme - ako rozpoznať príčinu a zbaviť sa opuchov

Zadržiavanie vody v organizme - ako rozpoznať príčinu a zbaviť sa opuchov

Teplo, blížiace sa menštruácia alebo zlé stravovacie návyky môue spôsobiť nadmerné hromadenie vody v telesných tkanivách. V dôsledku toho sa cítime záťaž, únavu a podráždenosť a váha našej hmotnosti v takom dni ukazuje niekoľko kíl naviac.

Zadržiavanie vody v tele, môže byť príznakom ochorenia. Prejavujú sa u pacientov so srdcovým zlyhaním, kŕčovymi žilamy, v dôsledku trombózy, obličiek a pečene, rovnako ako v prípade hypotyreózi. To môže byť tiež vedľajším účinkom užívanie niektorých liekov. V prípade, že zaťažujúce nahromadenie vody nás trápili trvalo, mali by ste navštíviť lekára. Naproti tomu, keď tento problém príde z času na čas, treba sa pozrieť na váš jedálniček a životný štýl.

Príliš málo vody alebo príliš veľa?

Mohlo by sa zdať, že obmedzenie príjmu tekutín by mal problém vyriešiť. To ale nie je pracda. Telo zadržiava vodu vo chvíli, keď jej prísun je príliš malý. Ak vypijeme v jeden deň menej ako 1 liter tekutín, potom sa začne voda hromadíiť v tkanivách, pretože týmto spôsobom sa telo bráni proti dehydratácii. Pitie aspoň 2 litre vody za deň sa zabráni tejto reakcie. V horúcom počasí a zvýšenej fyzickej aktivite, dopyt po vode sa zvyšuje. Je dôležité, aby bola pravidelne dopĺňaná - piť často, ale v malých dúškoch. Lapovito absorbovať veľké množstvo vody pri dlhých intervaloch prispieva k vyplavovaniu minerálov z tela.

Sodík, draslík a proteín

Dbanie o dostatočný prísun vody zabezbečuje ochranu vplyvu vysokého obsahu sodíka. Konzumujeme ho spolu s vysoko spracovanými produktami, rýchle občerstvenia, snacky, konzervované potraviny, pokrmy a omáčky v prášku, hotové výrobky a polotovary. Dodanie do svojho jedálnička viac zeleniny a ovocia prispieva k udržaniu rovnováhy v hydratácii orgánou. Taktiež prospeje eliminovanie a používanie soli pri príprave potravín. Pozrime sa teraz na potraviny bohaté na draslík: paradajky, strukoviny, pomaranče, banány, zemiaky a celozrnný chlieb. Je veľmi dôležité pre vaše telo nájsť správnu rovnováhu v koncentrácii najvýznamnejších elektrolytou, alebo len sodíka a draslíka. Optimálna potreba pre dospelého človeka je 1500 mg a 4800 mg za deň. V prípade sodíka nie viac ako lyžička soli denne. Bohužiaľ, dnes jeme veľa skrytého sodíka, ktorý ďaleko prekročuje normu.

Hormonálna nerovnováha

Ďalším dôvodom pre zadržiavanie vody v tkanivách je zvýšenie hladiny estrogénu. Preto sa charakteristický opuch objaví pred menštruáciou alebo pri užívaní antikoncepčných piluliek. Nápomocné je popíjať vodu, bylinné čaje a zdravá výživa.