Zvládanie záchvatov hladu počas chudnutia

Zvládanie záchvatov hladu počas chudnutia

Záleží vám na rýchlom chudnutí, ale neviete si poradiť s neustálymi záchvatmi hladu? Prečítajte si naše pokyny a zoznámte sa so spôsobom na ovládnutie hladu počas dodržiavanej diéty!

Nočné záchvaty hladu sú najkratšou cestou k obezite: veľké, kalorické jedlo zaťažuje organizmus, ktorý si nevie poradiť s množstvom dodanej energie a zhromažďuje ju vo forme tuku. Aby sme tomu zabránili, stačí sa riadiť niekoľkými jednoduchými zásadami:

1. Jedzte päť šesť jedál denne: tri hlavné a dve tri malé.
2. Dodržiavate maximálne trojhodinovú prestávku medzi nimi.
3. Pite minimálne dva litre vody denne.
4. Vyhýbajte produktom s vysokým glykemickým indexom.
5. Konzumujte celozrnné výrobky bohaté na vlákninu.
6. V prípade záchvatu hladu vypite vodu, nesladený bylinkový alebo ovocný čaj.

Pokiaľ hlad neustupuje, môžete si dovoliť surovú nízkokalorickú zeleninu: mrkvu, papriku, uhorku alebo šalát s trochou olivového oleja. Povolené je takisto ovocie, hoci s ohľadom na väčší počet kalórií sa odporúča ovocie s veľkým množstvom vody: jahody, dyňa, maliny, grapefruit alebo ríbezle. Skvelým občerstvením medzi jedlami môžu byť aj zeleninové polievky bez mäsa a smotany. Bezpodmienečne je však treba sa vyhýbať rýchlemu občerstveniu, najmä jedlám múčnym a obsahujúcim veľké množstvo cukru. Pokiaľ vyššie uvedené rady nemajú očakávaný výsledok, treba navštíviť dietetika, ktorý vám pomôže pri zostavení jedálneho lístka tak, aby boli záchvaty hladu čo najviac minimalizované.